HTML

Svédországi Napló

Svédországba való költözésünk, és az azóta történt dolgok, amiket tapasztaltunk itt Párommal

Délelőtt Göteborg Center, délután Saltholmen

2010.06.05. 22:10 Nephrit

Ma beugrottunk Göteborg központjába, egyrészt körbenézni a mólónál (ez rossz kifejezés
volt, mert egész Göteborg fele móló :D), és bérletet venni. Fenn, ahol a folyó kettészeli
a várost, hatalmas óriáskerék van, amit maga a göteborgi "önkormányzat" építtetett, hogy
minél jobb kilátás legyen róla (angol neve: Wheel of Gothenburg).

A füvön sok helyen egyszerűen leheverednek egy törölközőre, és napoznak. Nem ám ligetekről beszélünk (bár itt mindenhol nagyon sok zöldterület van), hanem csak kisebb füves részekről tereken, vagy például az óriáskerék mellett-körül! És ez itt teljesen normális, a tolerancia netovábbja! :) Volt itt egy fantasztikus "nemtomhányárbocos" régi hajó is, és még valami. Egy hihetetlen méretekkel rendelkező hajó, Párom elsőre messziről épületnek nézte, akkora!

Apróságok 2:

- az ICA Maxi-ban a kasszáknál mindenhol végig LCD tévék mennek, reklámokkal

- ugyanitt a kasszáknál a fizetés után mikor pakolna az ember el, van külön zacskó  (ingyen!), amibe pakolni lehet a mirelit cuccot :)

- a villamoson az ablakok felső széle mentén egy kb 1 cm vastag "kötél" van. Az a leszállásjelző (van gomb is persze, az ajtók mellett, a kapaszkodókon, a megszokott módon), azt meghúzva ülés közben máris "megnyomtuk a gombot"... :)

Délután kiruccantunk Saltholmen-hez (ez nem egy külön község, bár régen valami kis halászfalu lehetett, mostanra már "csak" egy gyönyörű kikötő- és fürdőző terület). Felváltva fáztunk (ilyenkor felhő takarta a napot) és volt melegünk, mivel itt sokat fúj a hideg szél, amikor meg nem, akkor meleg van. Látszik, hogy sok turista jár erre, sajnos itt már találkoztunk szeméttel... Egyébként szokás kiülni a sziklákra (lásd a képeken) eszegetni, vagy csak üldögélni, napozni. Mi a parton emelkedő nagy szikladombra másztunk fel, onnan készültek a legszebb képek :) Igazából nincs is mit tovább ragozni, a képek magukért beszélnek! :)

Folyt. Köv! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.